کمک!!

 

روز گذشته و با تاخيري دو- سه هفته اي بار ديگر معضل آلودگي هواي شهر تهران در راس خبر‌ها جاي گرفت وزنگ‌هاي خطر درباره اين قاتل نامحسوس سلامتي به صدا در آمد. هواي تهران دراين روز در همه نقاط از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب براي همه گروههاي سني و اقشار جامعه ناسالم بود و در بسياري از مناطق در وضعيت هشدار قرار داشت و براي جنوب شهري‌ها و اهالي شهر ري وضع هوا وخيم تر بود و براي ساعات متمادي جنوب پايتخت وضعيت اضطرار را هم پشت سر گذاشت تا سوم دي ماه سال 1392 يكي از آلوده ترين روزهاي تهران در سال جاري لقب بگيرد. 
شرکت کنترل کيفيت هواي تهران عدد ميانگين آلودگي هوا را 157 اعلام کرد. اين عدد يعني هواي پايتخت در وضعيت هشدار قرار داشته و براي همه گروه‌هاي جامعه ناسالم است. شاخص ذرات کمتر از 2.5 ميکرون که اين روزها آلوده کننده غالب و اصلي شهر تهران است، روي عدد 151 بود.در بين همه مناطق 6 منطقه پايتخت هواي ناسالم تري داشتند. از جمله شهر ري که محدوده اضطرار را هم رد کرد. تعطيلي روز گذشته برخي از مدارس تهران به دليل بغرنج شدن هواي شهرري در روز دوشنبه بود که به گفته مديرکل محيط زيست استان تهران، به عدد 400 هم رسيده بود. اما ظهر ديروز روي عدد 225 بوده است. مراكز سنجش كيفيت هوا آوده ترين مناطق تهران و يمزان آلايندگي هر محدوده را اينگونه اعلام كردند:شهرري با 225 آلوده ترين نقطه تهران بود. پارک رازي در منطقه11با آلايندگي186دومين محدوده آلوده شهر بود.آلودگي در شاخص دانشگاه علم و صنعت در منطقه 4 و محدوده نارمك و همچنين منطقه 15 تهران هر دو روي عدد 172بود. آلايندگي در محدوده پارک سلامت واقع در منطقه17 روي عدد 167 و اين ميزان در پارک شکوفه منطقه14 نيز159بود. اين ميزان در تهرانسر نيز 156 و در منطقه 18 و پارک قائم نيز155 بود. نکته اينکه سالمترين بخش تهران شهرک چشمه در منطقه 22 و غرب تهران با عدد 114بود.
مدارس تعطيل و زوج وفرد سراسري شد
همزمان با تشديد آلودگي‌ها در تهران جلسه کميته کاهش آلودگي هواي پايتخت ظهر سه شنبه باحضور نمايندگان دستگاههاي مختلف برگزار شد و با توجه به پايداري و افزايش آلودگي هواي استان تهران، اين کميته تصميم به تعطيلي تمام مقاطع تحصيلي شهر ري و مقطع ابتدايي تهران در روز چهارشنبه چهارم دي ماه گرفت. معاون استاندار با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: اجراي طرح زوج و فرد در روز چهارشنبه 4 دي ماه از درب منازل، تعطيلي مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه شهر ري و مقطع ابتدايي در تهران و ممنوعيت فروش آرم‌هاي روزانه و هفتگي طرح ترافيک در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه از جمله مصوبات جلسه کميته کاهش آلودگي هواي استان تهران بوده است.
آلودگي هوا بحث داغ بهشت و بهارستان
درحالي كه طي دو هفته گذشته و به دنبال بارندگي‌هاي پاييزه اعتراضات درخصوص آلودگي هواي تهران براي مدتي فروكش كرده بود روز گذشته و همزمان با دور تازه وارونگي هوا اعتراض و جستجو براي يافتن مقصر اين وضعيت يكبار ديگر آغاز شد. ساكنان ساختمان شوراي شهر در خيابان بهشت و اهالي خانه ملت در بهارستان در روز گذشته مدعي تر از هر كس ديگر ديروز علم اعتراض به آلودگي هوا را در دست گرفتند. اعضاي شوراي شهر تهران گزارشي از وضعيت آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ از جمله تهران را استماع کردند و در جريان آن باز هم موضوع نگراني از آلودگي هوا و حل نشدن اين معضل بزرگ در زندگي مردم مطرح شد.
مرگ را زير دماغ بچه‌هايمان حس مي‌کنيم
شوراي شهر تهران در سي‌وسومين جلسه خود ميزبان دکتر رجبي‌فر استاد دانشگاه ملبورن استراليا، مشاور فني زيرساخت‌هاي شهري در کشورهاي استراليا، نيوزيلند، کانادا، هنگ کنگ، کره جنوبي و... بود تا گزارشي در خصوص شهرهاي آينده و وضعيت آلودگي‌ آن‌ها ارائه کند.عليرضا دبير رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در ادامه اين گزارش با بيان اينکه مرگ را زير دماغ بچه‌هايمان حس مي‌کنيم گفت: بارها در مورد آلودگي هوا گزارش داده شده اما هيچ گاه اقدام موثري صورت نگرفته است.اقبال شاکري عضو ديگر شوراي شهر تهران موضوع آلودگي هوا تهران و رفع آن را نيازمند عزم جدي حاکميت و شهرداري عنوان کرد و گفت: هر بار که آلودگي زياد مي‌شود کارخانه‌ها را تعطيل مي‌کنيم و فکر مي‌کنيم با اين کار مشکل حل شده در صورتي که بيش از يک چهارم جمعيت کشور به صورت جدي در خطر آلودگي هوا قرار دارند.وي افزود: حتي اگر شخصي هم با اين موضوع برخورد کنيم باز هم بايد بپرسيم که کدام يک از ما براي رفع مشکل آلودگي هوا تلاش کرده‌ايم و يا حتي از حمل و نقل عمومي استفاده مي‌کنيم.
مسئوليت را روي دوش ديگران مي‌اندازند
عبدالحسين مختاباد عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه آلودگي هوا مساله‌اي است که هر کسي مي‌خواهد مسئوليت آن را روي دوش ديگري بياندازد گفت: از معاون رئيس‌جمهور در سازمان محيط‌ زيست مي‌خواهيم تا به ما گزارش بدهند که در مورد اين معضل چه کارهايي صورت گرفته است. بچه‌هايمان دارند جلوي چشم ما از بين مي‌روند و آلودگي در خانه همه ما وجود دارد چرا که اين مساله شمال و جنوب تهران نمي‌شناسد.وي همچنين با اشاره به عدم هماهنگي در ساخت و ساز و نماهاي بصري گفت: در تهران پنج ساختمان را نمي‌توانيم پيدا کنيم که از نظر زيبايي و شکل ظاهري شبيه هم باشند چرا که شهرداري فقط مجوز ساخت مي‌دهد و ديگر به ظاهر ساختمان‌ها ديگر هيچ کاري ندارد و در واقع ما صاحب شهري از هم پاشيده هستيم که کسي نمي‌تواند آن را درست کند.
آلودگي هوا موضوعي حاکميتي است
در ادامه رحمت‌الله حافظي رئيس کميسيون محيط‌ زيست و سلامت شوراي شهر تهران با تاکيد بر اينکه مساله آلودگي هوا کاملا حاکميتي است و سران سه قوه بايد در مورد آن تصميم‌گيري کنند گفت: تا کي بياييم اينجا و در مورد اين موضوعات حرف بزنيم و شلوغ‌کاري کنيم؟ از مجلس شوراي اسلامي مي‌خواهيم که به طور جدي اين موضوع را پيگيري کند.وي با تاکيد بر اينکه مجلس در اين روزها به دنبال بودجه است و مساله آن به هيچ وجه مساله آلودگي هوا نيست گفت: ده درصد نمايندگان مجلس را افرادي تشکيل مي‌دهند که ساکن تهران هستند اما برايشان آلودگي هوا مهم نيست و ما از آن‌ها مي‌خواهيم نسبت به اين موضوع اهيمت قائل شده و موجي را در مجلس ايجاد کنند.وي در ادامه به موضوع بودجه شهرداري تهران اشاره کرد و گفت: سهم حمل و نقل در اين بودجه بسيار محدود است و آن وقت مدعي مي‌شويم که چرا آلودگي هوا تا زير دماغ بچه‌هاي ما آمده و آن‌ها را تهديد مي‌کند. مرگ يکبار و شيون هم يکبار. بايد بودجه 93 را با اولويت توسعه مترو تنظيم کنيم تا براي سال آينده شرايط بهتر شود.
يک روز مجلس به آلودگي هوا اختصاص يابد
كمي آن سوتر و در بهارستان نيز تعدادي از نمايندگان همزمان با اوج گيري آلودگي در اين باره هشدار دادند و خواستار دخالت مجلس شدند. نايب رئيس فراکسيون محيط زيست مجلس گفت که اين فراکسيون از هيات رئيسه درخواست کرده است که يکروز از جلسه علني مجلس با حضور کليه مسئولان مربوطه به حل معضل آلودگي هوا اختصاص يابد. مهرداد لاهوتي، نماينده مردم لنگرود در گفت وگو با مهر، با اشاره به مشکل آلودگي هوا گفت: متاسفانه هر کدام از دستگاه‌هاي مربوطه حرف خود را مي‌زنند و مي‌گويند اين مساله در شرح وظايف ما نيست، يک محوريت درست براي حل اين معضل وجود ندارد. وي افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، سازمان حفاظت از محيط زيست، شهرداري و... در اين بحث دخيل هستند، بنابراين بايد براي آنکه محوريت واحد و مشترکي بين اين دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ايجاد شود، جلسه مشترکي برگزار کنيم. اين نماينده مجلس گفت: در طول يکسال دو هزار و 700 نفر در تهران و در کل کشور سالانه پنج هزار نفر به دليل آلودگي هوا جان خود را از دست مي‌دهند. لاهوتي خاطر نشان کرد: بايد راهکاري انديشيده شود تا جلوي تعطيلي‌هاي مداوم تهران و بيماري‌هاي ناشي از آن گرفته شود. دکتر شهلا ميرگلوبيات عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس هم در اين باره اظهار داشت: با توجه به اينکه مسئولان هيچ تلاشي براي رفع معضل آلودگي هواي کلان شهر تهران نمي‌کنند بايد بنشينيم و ببينيم اين قاتل و دشمن نامحسوس چگونه کام زندگي را برايمان تلخ خواهد کرد. وي گفت: هنوز خودروهاي فرسوده حرف اول را در آلودگي اين شهر مي‌زنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط: طبیعت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 4 / 10 / 1392برچسب:, | 10 بعد از ظهر | نویسنده : خانه تصویر |

The size of lens opening
ماه
نگارستان شهر
آشنایی با سبک هنری سمبولیسم Symbolism
مکتب‌های عکاسی
ٍٍExposure Compensation
بهار زیبا با لاله ها
هنرهای تجسمی چیست؟
Six of the Most Essential but Underused Camera Features
تعادل نور
آشنایی با نور‌سنج دوربین
نمونه عکس- کلاغ بهاری!
دیافراگم دوربین چیست؟
نمونه عکس - شکوفه بهاری
انواع لنز Lens دوربین عکاسی
نحوه کار حسگر دوربین های دیجیتالی
نمونه عکس - زنبور
دوربین های دیجیتال چگونه کار می کنند؟
اتاق تاریک
عکس - خانه حاج آقا علی(بزرگترین خانه خشتی دنیا) در رفسنجان
معنی دوربین های فول فریم
تاريخچهٔ عکاسى در ايران
تعریف عکاسی
در نشست دوسالانه عکاسی مطرح شد: تعریف جامع و قاطعی در عکاسی هنری نداریم
دریاچه چیتگر
APERTURE
Help
EXPOSURE
خمیازه
دانلود کتاب آموزش عکاسی دیجیتال
نقد و تحلیل عکس
آموزش - مثلث نور دهی
مــــــــــــــــاه
غروب سرد تهران
عدد راهنمای فلاش چیست؟
دوربین SLR چیست و چه تفاوتی با Compact دارد
Descent into the Marum Volcano in Vanuatu.
baseball as the sun sets in El Crucero
YongShengZheng/Sony World Photography Awards
پاییز زیبا
برگهای پاپیتال(عشقه)
آتش در پاییز
فاصله زمانی یکفته - مکان پارک چیتگر تهران
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • تک روید